Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg under mars 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 18 mars 2012 11:30

Igår var svärfar och hälsade på min mamma. Det har nästan blivet en sed om lördagarna tror jag. En bra sed.


Mamma gillar besök även om hon inte alltid kan visa det, men hon visar det sen och gillar att vi pratar om besök hon haft.


Igår hände något läskigt i alla fall, sa svärfar, mamma svimmade och de ringde sjukvårdsupplysningen och fick vänta 20 minuter innan de kom fram.


Nu är det svårt att fokusera på sömnad och kreativitet, jag tänker på mor och jag ska dit idag så då får jag veta mer. Min underbara mor. Jag vill krama henne och höra henne säga: Såja gumman, jag är frisk nu.



Även om jag vet det så är det faktist så att en strimma hopp har kvar. Under kan ju ske. Det har hänt förr. Så varför skulle det inte kunna hända min lilla mor. Allt är inte vetenskap.

Av Ann-Sofi Forsman - 18 mars 2012 10:00

Då var jag klar med den rosa prinsessklänningen:

 

och klockan är bara barnet (10.00 på söndag f.m.)


Jag tittar på min utrensade tyghylla och undrar vad jag ska ta mig ann...


Av Ann-Sofi Forsman - 18 mars 2012 08:30

Lite saker att göra på söndagsmorgonen innan dagen börjar:


  • Mysa med prinsen en snabbis innan han drar iväg på sina uppdrag 


Prinsens outfit består idag (för ovanlighetens skull) av jeans, i övrigt ganska lik vilken dag som helst. Jag tänker på skjorta, slips och kavaj.


Jeansen är såå snygga och finns på Dressman 

Och min prins är jag sååå förälskad i.

Av Ann-Sofi Forsman - 18 mars 2012 07:00

Natten har varit bra. Inget knuffande, inget: Sluta snarkaaa! men jag vaknar med lite huvudvärk.


Gårdagens alster blev dessa (2 av den rosa, 2 av den mulitifärgade & 1 blå) OCH jag hann börja på en prinsessklänning oxå, som jag ska göra klart idag.


 


Det är bara knapparna som saknas. Jag väntar på en prymtång som jag beställt från Bibbis innan klänningarna blir helt färdig. 


Jag googlade en heldel på hjälpmedel att fästa tryckknappar med och denna prymtång har fått bra respons så jag hoppas att jag gillar den.


Så här ser den ut:

 

Av Ann-Sofi Forsman - 17 mars 2012 18:15

Så där helt oväntat (för det egentliga målet var inte hemma än) fick jag besök av syster och fina Noah.


      

    

Noah undersöker dockan och mitt köksgolv.


 

 Min underbaraaaa Noah. Finns ingen som luktar så gott. 


 

      

    

Lite blandade bilder från det korta besöket.


 

Lillgossen min introduserar sen Noah in i dömningens värld och Noah får med sig ett gult och ett rött kort. 



 

Av Ann-Sofi Forsman - 17 mars 2012 15:30

Se, se här vad jag sytt. En liten babytunika (stl 70)


          

      


Nu ska jag fortsätta med fler men i annat tyg. Kom snart tillbaka och se resultatet.

Av Ann-Sofi Forsman - 17 mars 2012 08:30

Min outfit idag:


 


I alla fall till att börja med så här på lördagmorgon/f.m.


Nu ska jag kreativa till mig och störta in i syrummet. Så som jag längtat hela veckan. 


Konstigt förresten att man kan längta efter annat när man trivs.

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards