Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 13 mars 2012 21:15

Kan inte låta bli...


 


Visst är photoshop fantastisk. Varför har inte jag detta fantastiska program. Fatta vilka pingla jag skulle se ut vara här på bloggen.

Av Ann-Sofi Forsman - 13 mars 2012 21:15

 


Byxorna still going strong = en av mina favoriter och tunikan är inte så pjokig heller, den döljer det mesta ;)

Av Ann-Sofi Forsman - 13 mars 2012 20:45

1 timme varje morgon och 1 timme varje eftermiddag, 5 dagar i veckan kör jag bil och är helt fast i körandet och kan inte göra så mycket annat.


Jo, jag kan

  • lyssna på radion, på någon ljudbok från Storytel och 
  • jag kan mentalt förbereda & planera lektioner och analysera och 
  • planera middagen, 
  • fundera ut nya projekt, 
  • tänka på allt mellan himmel och jord, 
  • analysera sönder olika möten konversationer och 
  • filosofera om drömmar,
  • tänka på barnen, mamma, prinsen, 
  • framtiden 
  • och meningen med livet - vilken religion är sann? Är någon sann? 
  • Har min själ vandrat vidare? Är jag ett tomt skal? 
  • Hur kan det komma sig att Livet sägs börja efter 40? 
  • Nära dör och jag går oftare på begravning än dop. 
  • Jag lider med bekanta vars föräldrar dött eller har blivet sjuk i cancer eller annan tragisk sjukdom. 
  • Jag blir stressad för jag tänker också på allt jag borde hinna med att göra hemma. Alla lådor, påsar och askar som jag samlat massa "bra-att-ha" saker i som jag sen fyllt nära tre rum med, för de har ingen given plats
  • Jag vill sy det, och det och det och det
  • Jag vill lära mig sticka
  • jag borde göra det och jag vill göra det och det och det...

Jag vill inte tänka och försöker fokusera på skolan eller på vad som händer på radion. Det går inget vidare. Jag försöker koncentrera mig att lyssna på en ljudbok - men antagligen har jag valt en bok som jag inte är mottaglig för just nu eller så har jag rört till det i mina vrån hemma så pass mycket att jag inte ser något slut och vet inte hur och var jag ska börja...


Så tänker jag att 10 timmar i veckan förvinner för att jag har så långt till arbetet OCH frågan är om jag hade valt att komma ikapp hemma om jag hade tio timmar till... om jag hade gjort allt jag vill, om jag hade sytt det, fixat den och...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards