Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 14 mars 2012 21:30

Bilfärden på en timme, hem från arbetet ägnades mest i telefon så det sa bara poff så var jag hemma.


Tempen var då 2 grader över min norm, så alvedonet och ibumetinet får forsätta göra det de är bra på :)


Var på möte med alla lärare i kommunen jag arbetar för och nu ska vi äntligen få tid att bryta ner och konkretisera mål och bedömning. Känns kalas! Vill börja nu och det hade jag nog gjort om jag inte hade tappat orken på huvudet, för där värker det så... värker t.o.m i halsen.



Fann däremot ork till att montera ett gäng clipsörhängen. Feels good, då beställningar och efterfrågan på dem just nu ökat.


Ha en skön nattsömn

Av Ann-Sofi Forsman - 14 mars 2012 15:30

Vårensolen lyser så fint. Nackdelen jag upptäckte, var att min foundation är på tok för mörk. Min hud är nu mycket, mycket ljusare än min foundation. Det ser inte bra ut alls i vårsolens strålar så jag har köpt en ny.


Det blev den ljusaste nyansen av denna:


 


Den är mycket lätt OCH mycket ljus. Jag menar mycket, mycket ljus. Måste nog köpa en nyans mörkare.

Av Ann-Sofi Forsman - 14 mars 2012 11:30

När man går ut trean ska man i SO bl.a fått mig sig lite om nordisk mytologi och det är just DET jag håller på med nu.


Vi ser serien: Odens rike, och sen får de skriva i en bok de själva gjort om varje avsnitt OCH jag häpnar så fantastiskt roligt och intressant eleverna tycker att detta är.


De korta serierna finns att se som strömmande media via MediaCenter OCH är du lärare i SO eller SV så är mitt heta tips att visa serien för eleverna och sen efter varje avsnitt låta de diskutera vad de sett och sen skriva om det i en egen bok.


De arbetar så flitigt och är så intresserade.


 


Serien består av 10 delar på 14 minter/del


OBS!

Du kan även som förälder få tillgång till strömmande media på MediaCenter - allt du behöver göra är att prata med ditt barns lärare så kan han/hon bjuda in dig.

Av Ann-Sofi Forsman - 14 mars 2012 06:30

I skrivandets stund funderar jag just:


Säger man en verklighet, flera verklighetar... För visst finns det flera?



Eller är det olika tolkningar av samma verklighet. Nja, jag vill nog ha det till att det finns flera.


Idag blir en bra dag, det känner jag. Trots att min temp är en grad högre, halsen har börjat värka och huvudet dunkar. Ibumetin och alvedon kommer att varvas under dagen. Blodsockret ligger bra och jag känner att bilturen idag kommer att bli bra. Inga djupa tankar, inga tankar som får mig att stressa upp för igår kväll började jag med ett av de värre rummen och det känns kalas!


Idag blir en bra dag så godmorgon världen här har ni mig!


Av Ann-Sofi Forsman - 14 mars 2012 06:15

Stickad tröja från H&M, leggings i svart från garderoben =) och brett skärp blev dagens val efter tre ombyten.


Är man fjaskig eller är man i 40-års kris   


 

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards