Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg under februari 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 25 februari 2012 07:30

Förra helgen började jag vara lite kreativ och jag lyckades sy ihop en färgglad fleecejacka i storlek small som mer är som en stl medium PLUS att jag lyckades få ihop en liten flickklänning: och jag hann sy ihop alla tygkassar jag klippte till för typ hundra år sen, med handtagen och bottnarna är inte klara... saknar lite grejer som jag beställt för kunna göra dem helt klart. Under veckans lediga kvällar har jag mest suttit framför TV men en del smycken har jag lyckats få ihop och nu har jag fotat dem. Ska efter jag bloggat lägga upp dem på hemsidan (www.fiaz.se): Sen hoppas jag att jag lyckas vara än mer kreativ denna helg. Jag har hittat så många mönster på härliga damkläder jag vill sy MEN först har jag lovat att sy klart att som ligger i lådorna färdigtklippt... det är typ hundkläder i massor - härliga sköna och fina hundoveraller i trikå.

Skrivet  2012-02-25
Av Ann-Sofi Forsman - 23 februari 2012 07:45

Ja, nu är det pinsamt. Jag skäms över tisdagens inlägg och över min klagomur. I går onsdag var en kalasdag. Jag kände mig tillräcklig och eleverna var inte alls lika stimmiga. Personalen verkligen såg mig och brydde sig. Fick en känsla av att någon där läst min blogg och vill få mig att trivas och om så var fallet eller ej så lyckades de. Det blev en kalasdag och som de flesta onsdagar så avslutades dagen med att jag och några tjejer träffades för att vara kreativa och tillverka smycken, skvallra, skratta och må bra. Gårdagens outfit: Dagens outfit: smycke från FiAZ och kläder från KappAhl och Häggströms Byxkjol (på mig) från KappAhl, tröja från Desugal och Häggströms modehus i Lögdeå, halsbandet samma som på bild fast i färgen TURKOS från FiAZ

Skrivet  2012-02-23
Av Ann-Sofi Forsman - 21 februari 2012 19:30

Dagens outfit för Fröken Fia, tisdag, v. 8. Polotröja från KappAhl, Jeans från Halens och Halsband från FiAZ Dessa kläder bär min kropp idag. Svart polo från KappAhl - just nu på rea på www.kappahl.se dessutom är det rea på rea just nu på KappAhl. Jeansen är från www.halens.se och halsbandet en härlig favorit från www.fiaz.se

Skrivet 2012-02-21
Av Ann-Sofi Forsman - 21 februari 2012 19:00

Så är det tisdag - inte måndag, inte söndag utan TISDAG. Veckans jobbigaste dag ~ själsligt och mentalt. Det tog några veckor, kanske månader tills jag insåg att det är just tisdagar (och onsdagar) som är de dagar jag funderar över livet, funderar om jag valt rätt, funderar över vad jag vill göra med livet osv osv osv... 1+1 är 2 och den tjänst jag har nu trivs jag inte alls med dessa dagar. Jag har en kombinerad klasslärar- och resurstjänst. Är 70 % på en skola, där jag är 40-50% klasslärare i en 1-3:a och 20-30 % resurs samt 30 % ämneslärare på en annan närliggande skola som består av 3 pass idrott, 2 pass elevens val, 1 pass NO och 1 pass resurs i en klass på totalt 3 klasser. Det är väldigt osammanhängande och jag efterlyser kontexten. Hallo, någon som hittat den?! Det är rörigt, minst fem till sju elever drar i mig samtidigt, pratar, frågar mig i mun på varandra - Det är bra! De vill veta, de vill lära. Underbart! Men jag känner bara otillräcklighet och jag undrar, vem frågade vad? Fick alla hjälp? Och jag undrar hur tusan fixar ni andra pedagoger detta och jag bestämmer mig för att surfa in på arbetsförmedlingens hemsida när jag kommer hem för så här kan det inte fortsätta... Jag saknar min passion, min kreativitet och jag vill krypa in en varm stor manlig famn och bli omhändertagen...

Skrivet  2012-02-21
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards