Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Planering, kläder & förvaring

Av Ann-Sofi Forsman - 6 maj 2012 09:43

Inte går det som vi (jag och prinsen) tänkt. Och hur hade vi tänkt? Jo, vi tänkte att vi skulle ha en vägg i sovrummet med skjutdörrsgarderob - så jag får plats och struktur med mina kläder.


Nu när vi mäter längd, höjd och djup så går vi helt i stöpet. Skjutdörrsgarderoberna på Skånska byggvaror har ingen inredning som passar de djup vi kan ha. Ikea har smalare-mindre djupa alternativ men då kräver de en högre höjd än vad vi har i lägenheten. Det är 2 cm som fattas. Så irriterande. Efter mycket googlande, räknande och mätande blir det två garderober utan skjutdörrar:

 

Den heter BOTNE och har måtten (inom parantes vår väggs mått):

Bredd: 142 cm (375 minus 35+30 för element och lufttjafs=310 cm)

Djup: 55 cm (58 cm)

Höjd: 212 cm (238 cm)


Lite matte: 142+142=284 cm, 310-30=61 cm kvar till byrå

Vi har ju ett lufttjafs-grejsemojjs mitt på väggen som vi inte bör täcka så planen är att ha en byrå i mitten och dessa gardrober på vardera sida om byrån. Känner mig lite lätt förtvivlad. Kommer mina kläder att få plats och samtidigt få den ordning jag vill ha.


Värsta i-landsproblemet, jag vet. Men, men ett problem är ett probl...... kanske ska jag vänta och se om det blir ett problem. Det kanske blir klockrent!

 
 
Kristina

Kristina

6 maj 2012 15:32

En fråga och ett förslag.
Varför platsbygger ni inte med bara, skena i tak och golv och skjutdörrar framför, så gjorde vi i vår utbyggnad av sovrummet med snedtak och det blev jättebra. Sen satte vi in mellanväggar och mellan dom hyllor o lådor. Blev superbra och mkt billigare än beställa. Kram

http://ruach.blogg.se

Ann-Sofi Forsman

6 maj 2012 16:48

Det var på något liknande sätt vi tänkte göra - men skenorna och skjutdörrarna tar tydligen sån plats att djupet för galjar och lådor blir trångt. :(

Men, men det här blir säkert också bra. Jag ska inte dissa förrän vi har allt på plats, det kan ju bli en hiss.

Tack fina Kristina för ditt engagemang. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards