Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 4 mars 2012 19:00

Min kära lilla mamma har ingen bra dag idag, och så var det igår och dagen före det. Jag vill bara gråta när jag sitter brevid henne och försöker få henne att slappna av och sluta gråta... MEN det kan jag ju inte, då blir det nog bara jobbigare för min lilla mor. Mamma blir 64 år i maj och senaste åren har varit i panik för henne. Hon har alzheimers - inte den vanliga sorten. Hon har tappat allt utom sitt medvetande och sitt minne. Det började med att hon inte kunde komma på hur hon skulle knyta skorna, sen backa bilen och samtidigt svänga och därefter for finmotoriken och nu kan hon varken äta själv, stå eller gå. Knappt heller prata. Hon har muskelkramper och mycket deprimerad... och vem skulle inte vara det när man vet man kunnat och vet man vill men inte kan göra varken det ena eller andra och inte heller göra sig förstådd... Jag håller mig, och jag spänner mig och tårarna kommer när jag sitter i bilen på väg hem. OCH då blir jag så arg på mig själv. Så ARG för att jag är det ego jag är. Min styvpappa då, som har mamma hemma och finns där vid hennes sida varje minut på dygnet - som är den enda som ibland kan få mamma lugn, trots alla assistenter som också turas om att finnas hemma hos mamma och hjälpa henne till ett så värdigt liv som möjligt. Hur kan det bli så här? Hon ska ju egentligen jobba. Hon har ett tag kvar till pension men endå så...

Av Ann-Sofi Forsman - 4 mars 2012 16:00

1,5 grader över min normaltemp på morgonen vilket gav alvedonet och ibumetinet sina uppgifter så jag skulle få kraft att ta tag i mina. Idag är det dags att ta tag i mitt syrum som även kommit att bli mitt lager för hundkläder, mitt pysselrum för all scrapbooking SOM jag för den delen aldrig senaste året tagit en titt på ;) och ett rum för stora delar av min smyckestillverkning och... ...ja det har kommit att bli ett allt-i-allo rum där alla fritt lägga in sånt de inte vill slänga än... men som de själv inte vill ha i sitt rum eller saker som inte har fått någon plats än. Konstigt vad mycket grejer vi har, som inte har någon egen plats... Jag började med alla tyger och allt detta ska iväg till någon annan... Nu måste jag rensa om vi ska kunna flytta till lägenhet. OCH mitt kreativa hjärta gråter OCH jag hoppas någon kreativ varelse blir en lycklig ägare. Det är 60-80 olika tyger (som ni ser). Här finns möbeltyg, klädtyg, gardintyg, mjukistyg, filt, fleece, bomull, fejk-skinn, piké, poplin, velour, wct m.m Jag har inte vägt det än, väntar på svartsäckar att lasta tygerna i. Jag tänker nog lägga ut det på tradera med ett startbud på 1000 kr, det blir mindre än 15 kr/tygbit så det kan komma att bli en riktigt fynd. Men så länge jag inte hunnit väga tygerna har du möjlighet att köpa rubbet för 1000 kr och hämta det i Holmsund eller på Västerslätt inne i Umeå. Intresserad? Hör av dig till mig via facebook eller skicka ett mejl: fiaz@live.se

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards