Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg under mars 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 22:15

Min söta rara prinsessa Molly, gillar INTE att jag lägger hela min uppmärksamhet på en apparat som bara lever om.


 

Hur lätt är det att sy tror ni? Mmm prinsessans ögon ser på mig så intensivt.


 

Trots att gossarna försöker locka henne till sig sitter hon kvar vid mina fötter och ägnar lillgossen bara en blick

 

Jag försöker fokusera på sömnaden men det är svååååårt.... Trots promenad, bad, promenad, klippning, promenad, mat, promenad osv så sätter hon sig vid min fötter och tittar ut mig...




Det är för övrigt helmysigt hemma ikväll. Båda gossarna är hemma och de sitter i TV-rummet och spelar fifa på x-box. Det är som förr - när pojkarna var små och lekte med varandra. Mamma hjärtat är så hett, hett, hett OCH jag känner lyckan berusa mig.

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 21:00

Nu är det pollentider på G och då måste Mollys päls klippas, kort, kort, kort - så allt det där med timotej & pollen inte fastnar så mycket i pälsen så lillgossen får massa onödiga besvär. Det är en besvärlig tid nu utan att Molly behöcver göra det värre.


Vi har märkt att lillgossens besvär blir något mindre under pollensäsongen om vi håller Mollys päls kort. 


Molly före

 


 


Och efter:

 


 


Det brukar ta några dagar innan det ser bra ut och nästan en vecka innan jag hunnit klippa bort små tofsar jag missat.


Jag försökte trimma, men Mollys päls är så mjuk att stråna bara lägger sig. Så några timmar i solen med saxen i höger hand och Molly i famnen blev det.


Och hon är hur som helst min prinsessa och snart kommer svansen vifta, det tar en stund innan hon gillar sitt nya jag - sin nya outfit

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 11:15

Igår var jag på H&M och shoppade lite. Lite extra kul när de hade rea.


Detta köpte jag:

 

Stor härlig t-shirt/klänning. På REA för endast 75 kr

 

Sköna leggings. Även dess på REA för bara 75 kr. De är stora i storleken. Jag bukar ha stl 36-38 men på dessa blev det stl 34 och de kunde ha fått vara lite tightare så man får lite hjälp att hålla in lill-mag-kulan. De finns även i mörktblått och jag köpte de också.


Söta Molly visar sin baksida 


 

Då mina blommiga byxor inte kommit än kunde jag inte låta bli att köpa dessa. De kostade 99 kr så det är väl inte så mycket att bråka om.

 

Gulka jeans ville jag ha och det fann jag här till lämpligt pris, 199 kr. Dessa var dock små i storleken och det blev stl 40 för mig.

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 11:15

Så här ser jag ut idag:

 


Leggings från H&M (på rea nu för bara 75 kr) Topp från KappAhl, Halsband från FiAZ

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 10:30

Igår var jag, som jag tidigare skrev, i tygaffären. Detta var som fanns i påsen min när jag kom ut därifrån.


Ohlssons tyger har nu fått hem en del roliga tyger som kostar 49 kr/meter


 


Det är 8 olika tygbitar. Och jag längtar tills jag ska börja sy i dessa. Först måste jag bara ta tag i några projekt som står före i kön 

Av Ann-Sofi Forsman - 31 mars 2012 09:30

Klockan är snart halv tio på lördagsförmiddagen och jag har tillbringat morgonen i syrummet och hunnit klart de tre sista klänningarna jag började med förra helgen.


 

Nu ska jag fixa mig, bada Molly och sen in i syrummet igen för att sy ihop de leggings jag klippte ut förra helgen.


I helgen kommer jag nog mest vara i syrummet - då jag tror att det är sista helgen på länge jag kommer att få tillfälle och tid till det. Det är mycket som ska packas, städas, röjjas, säljas, slängas här hemma då vi ska försöka sälja huset och flytta in till stan. Den rutinmässiga vardagen rullar ju liksom på i alla fall.


Jag har dock några smyckesbeställningar som jag också ska knåpa ihop i helgen och andra vardagssysslor.


Inom kort, dagens lördagsfit  

Av Ann-Sofi Forsman - 30 mars 2012 21:00

Nu har min prins kommit hem och jag lämnar syrummet mot tv-rummet & Let´s dance.och mys.


Dessa klänningar hann jag klar ikväll:


      

       


    


Nu har magen viskande tjatat en stund och nu skriker den nästan efter popcorn OCH min mamma sa en gång att man ska lyssna på kroppen, så det är bäst jag gör det nu



 


 

Av Ann-Sofi Forsman - 30 mars 2012 18:15

Innan jag åkte hela vägen hem från jobbet tog jag en sväng förbi tygaffärn & H&M. Det blev en del köp (skvallrar om det i ett senare inlägg)


Inne på tygaffärn arbetar bl.a en av mammas systrar. Den systern som jag tillbringade stora delar av mitt barnaliv hos. Den systern som varit mammas bästa vän. Den syster som sa till mig, när mamma fått sin sjukdom: Jag kommer aldrig att svika Kicki ska du veta, Den syster som inte varit hos mamma på många år.


När jag betalt för mina varor och ska gå ut ur butiken möter jag henne och anstränger mig för att hålla fasaden. Jag säger Hej och hon säger Hej tillbaka. Jag frågar hur det är och som vanligt har hon fullt upp men nu kanske mer än fullt upp. Hon frågar hur det är med mig och jag berättar att jag nu jobbar i Nordmaling och trivs jätte bra, men att det är långa resor som ger mig utrymme att tänka mycket.   

          När jag säger detta ser jag min lilla mamma och hennes syster som står framför mig:  

  • fiska i Bäcksjön, 
  • sola i Norrmjöle, 
  • måla korgar, 
  • plocka bär, 
  • grilla, 
  • skvallra, 
  • sy, 
  • nävra, 
  • städa, 
  • plocka, planera, 
  • skratta och gråta tillsammans.  


Det brister för mig och tårarna väller upp och jag säger: Ursäkta jag kan inte sluta tänka på mamma när jag ser dig... 

 

Så lik din mamma är jag väl endå inte säger hon och frågar om mamma är lika ledsen nu. Jag svarar att det varierar, att hon dansade och sjöng på sitt vis den veckan hennes systrar E & E varit på många besök men att veckan bara jag och min syster mest var där på besök var mer tröttsam, lojj och sorgsen. Min moster, min mammas syster, måste återgå till sina sysslor och medan hon går iväg säger hon att det snart kanske blir lugnare för henne.


Jag går gråtandes ut ur butiken och riktar min nos mot H&M och hoppas att jag inte möter någon jag känner.


Att jag har ögonen full av tårar så de väller ut över mina kinder är det ingen som ser, så det gör inget att jag går så på stan. Alla har bråttom, alla har fullt upp med sitt. Det är ganska skönt att inte vara ensam men samtidigt få vara det.



Det finns så många sår eller är det ett sår som är så stort så det behövs många miljarder tårar för att läkas?

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards