Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Dripp drapp Fia

Av Ann-Sofi Forsman - 30 mars 2012 18:15

Innan jag åkte hela vägen hem från jobbet tog jag en sväng förbi tygaffärn & H&M. Det blev en del köp (skvallrar om det i ett senare inlägg)


Inne på tygaffärn arbetar bl.a en av mammas systrar. Den systern som jag tillbringade stora delar av mitt barnaliv hos. Den systern som varit mammas bästa vän. Den syster som sa till mig, när mamma fått sin sjukdom: Jag kommer aldrig att svika Kicki ska du veta, Den syster som inte varit hos mamma på många år.


När jag betalt för mina varor och ska gå ut ur butiken möter jag henne och anstränger mig för att hålla fasaden. Jag säger Hej och hon säger Hej tillbaka. Jag frågar hur det är och som vanligt har hon fullt upp men nu kanske mer än fullt upp. Hon frågar hur det är med mig och jag berättar att jag nu jobbar i Nordmaling och trivs jätte bra, men att det är långa resor som ger mig utrymme att tänka mycket.   

          När jag säger detta ser jag min lilla mamma och hennes syster som står framför mig:  

  • fiska i Bäcksjön, 
  • sola i Norrmjöle, 
  • måla korgar, 
  • plocka bär, 
  • grilla, 
  • skvallra, 
  • sy, 
  • nävra, 
  • städa, 
  • plocka, planera, 
  • skratta och gråta tillsammans.  


Det brister för mig och tårarna väller upp och jag säger: Ursäkta jag kan inte sluta tänka på mamma när jag ser dig... 

 

Så lik din mamma är jag väl endå inte säger hon och frågar om mamma är lika ledsen nu. Jag svarar att det varierar, att hon dansade och sjöng på sitt vis den veckan hennes systrar E & E varit på många besök men att veckan bara jag och min syster mest var där på besök var mer tröttsam, lojj och sorgsen. Min moster, min mammas syster, måste återgå till sina sysslor och medan hon går iväg säger hon att det snart kanske blir lugnare för henne.


Jag går gråtandes ut ur butiken och riktar min nos mot H&M och hoppas att jag inte möter någon jag känner.


Att jag har ögonen full av tårar så de väller ut över mina kinder är det ingen som ser, så det gör inget att jag går så på stan. Alla har bråttom, alla har fullt upp med sitt. Det är ganska skönt att inte vara ensam men samtidigt få vara det.



Det finns så många sår eller är det ett sår som är så stort så det behövs många miljarder tårar för att läkas?

 
 
Erika

Erika

13 april 2012 09:47

Du har så mycket värme och glädje i dig Fia! Sen tycker jag att ni är enormt starka hela familjen, allt som ni måste gå igenom. Håll hårt i varandra, dom som ni har nära. Tänk så här, att det nog är så att dom som inte kommer inte vågar. Antagligen är det skrämmande och dom är rädda. Det är absolut ingen ursäkt, det vet jag. Men det kanske kan vara en tröst .. Tänker mycket på er! Många varma kramar. Har ju inte träffat er mamma på ett tag nu. Men det var så kul att träffa på dem när de var förbi hos mamma och pappa, då blev en del gånger.

http://lillaica.blogg.se

 
Andetag

Andetag

13 april 2012 09:54

miljontals tårar läker sår på utsidan, men det är med kärlek och glädje som såret läks helt.

himla härlig blogg du har förresten!

http://andetag.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards