Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Godmorgon

Av Ann-Sofi Forsman - 30 mars 2012 05:00

Jag har en envis förkylning som som inte vill bestämma sig riktigt. Hatar velighet. Att gå så här länge, flera veckor, med en förkylning på G varje morgon och kväll tär och jag blir irriterad, trött och less.


Jag vill absolut inte bli sängliggandes och inte ha ork till nåt, så det är kanske därför min förkylning blir så långdragen och halvdann. Så alvedon och ibumetin är dagens frukost som det varit så många andra dagar nu.



Idag blir en spännande dag på skolan, vi ska på teater. Och igår kom en av beställningarna jag gjort (de två gula topparna) så dagens outfit blir nog en av dem. Tygerna jag beställde blir lite sen, några var helt slut medan två är på ingång ~ men det gör lite. Påsken ska ju gå till röjj och städ och packning hemma inför fotografering och kommande visningar.


Vi har nästan bestämt oss för en lägenhet - det var bara lite väl mycket fix i den. Mycket småfix. Golv måste slipas, lister är inte färdiga någonstans och alla eluttag och knappar måste bytas, tapetsering och takmålning i alla rum. Trappan måste fixas - där faller stenar. Likaså måste vi väck med en stenvägg då det trillar stenar från den och elen är något galet med - så frågan är om elen är ett hemmafix, taket vid trappen måste också göras något åt, det har släåppt lite gips. Så vi har en del att kolla upp. Däremot kan jag se mig själv i lägenheten - i det rum som i så fall skulle bli mitt kreativa rum med symaskinerna, tygerna, smyckestillverkningen och allt.


Let´s go and ta dagen med lust.

 
 
Erika

Erika

12 april 2012 06:52

Ska ni flytta in till stan? Så kul att flytta.. samtidigt som det är otroligt jobbigt att packa i hop allt, roligare att packa upp på nya stället :-). Funderar hur mycket vi har samlat på oss bara sen vi flyttade hit till Lövånger... Kramar

http://lillaica.blogg.se

Ann-Sofi Forsman

12 april 2012 07:00

Ja vi ska nog flytta - om allt går som vi hoppas. Vi har span på en lägenhet ganska mitt i stan... men det är en del som ska redas ut först så får vi se. Vårt eget hus ska då göras klart för fotning och visning och till det kommer hela påsklovet gå åt. Som du säger kul, men jobbigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards