Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

En glad dag för lilla mor

Av Ann-Sofi Forsman - 24 april 2012 05:11

Igår for jag förbi på Geriatriken med en kycklingtallrik till styvfar, han gillade den skarpt. Och lilla mamma hade nyss varit på ett toalettbesök och flyttat från den stolen, till sängen och från sängen till rullstolen OCH det gick sååå bra! Hon var glad och hungrig och fick fram flera ord. Hon sjöng både så det hördes och inte. 


Hon ville ut, men det var ju nästan kväll. Då frågade hon efter sin mamma och styvfar svarade att vi inte kan hälsa på hennes mamma på hemmet då de har magsjuka där. (Det är så vi svarat då vi inte tror att mammas mamma, min mormor, som nu blivet dement, men som är mer kry än min mamma inte skulle klara av att se sin dotter så sjuk så mamma faktiskt är) Mor min är i alla fall med och sa

Igen? Näää...

Sen forsatte hon fråga efter Bruno (hennes hund), sin syster M, och sen alla andra av hennes syskon en efter en. Vi svarade till en början som det är: att Bruno är med M i fjällen och att vi kan hälsa på hennes lillasyster E och hennes K när vi kommer hem osv MEN sen när hon frågade efter syskonen som vi inte hört från på några år visste vi inte vad vi skulle svara. Vi vet ju inte varför de inte ens hör av sig, inte ens till mig eller till min styvfar och undrar nåt om mamma. Lever de? Är de rädda? Bryr de sig?


Den 5 maj fyller mamma år och hon vill ha fest, hon vill träffa alla sina syskon. Jag undrar om det går? Jag undrar om mamma klarar alla på en gång? Kanske om man bokar en liten lokal, för hemma skulle det bli trångt. Någon i taget skulle gå men skulle det gå att samordna? Och framförallt VILL hennes syskon ge henne den presenten på hennes 64-års dag? Jag menar man vill ju inte tvinga någon och kommer några men inte alla, vad skulle då mamma tro? Att hon sårat de som inte kommer???? Och hur är mammas dagsform den 5 maj...


Med många frågor och få svar börjar jag denna tisdag. 

 
 
Ingen bild

carola sjöberg

25 april 2012 12:23

Hej vännen.
Har börjat läsa din fantastiska blogg. Vad stark och härlig du är. Jag sänder dig/din styvfar och framförallt din MOR styrke änglar. Många varma kramar från mig. Carola

Ann-Sofi Forsman

29 april 2012 19:51

Tack fina Carola för dina änglar och att du läser min blogg.

Jag tänker på dig ofta och hoppas vi får tillfälle att ses snart, vill gärna ha en CarolaKRAM :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards