Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 1 april 2012 18:45

Nu närmar sig helgen sitt slut och summan är att helgen har varit fantastisk. 


På lördagen hade jag båda gossarna hemma och det var hur mysigt som helst, även om vi inte gjorde något speciellt - jag sydde och satt framför datorn och gjorde allmänna hushållsbestyr medan pojkarna spelade tv-spek tillsammans. Men att höra deras röster, deras skratt och frustation när de inte klarar banan och dylikt så var det hur underbart mysigt som helst och jag kom på mig själv att le framför symaskinen och jag kunde riktigt känna hur varmt mitt hjärta var.


Sessan Molly blev klippt ute i solen och vi gosade en heldel.


Idag har Molly-sessan inte alls tiggt om min uppmärksamhet och jag har ostört fått sy och jag blev klar med en kappa som jag är rätt nöjd med.


Min styvsyster Emma kom på besök och det riktigt brände av kärleksvärme i magen - nu ska vi hålla kontakten vi aldrig fick som barn. Lite pinsamt att jag som storesyster inte klarade av att hålla tillbaka tårarna när hon skulle åka. Det blev en allt för snabb visit - men det var nog bra så man hinner bearbeta och smälta.  Jag tog fram kameran för att knäppa kort  på oss men det fanns så mycket som kom ivägen och så mycket vi inte hann med. Vilken tur jag har att detta besök var bara början på en ny tid för oss.


Nu blir det kanske ett snabbt spel på fejjan och sen en liten stund i syrummet - jag har hunnit klippa delarna till ett nytt projekt

Av Ann-Sofi Forsman - 1 april 2012 18:30

I förmiddags försökte jag sy om en kappa som jag hade sytt tidigare, en kappa fodrad med fleece, men som inte alls blev bra. Den blev inte bra nu heller, trots att jag verkligen försökte och jag gjorde om här och där, klippte bort la till, gjorde om och nu ligger den på hyllan för pågående projekt så tog jag mig ann ett annat tyg och sydde denna:


    


Vårkappa 


 


Angående kappan jag inte är nöjd med, så tror jag det kommer att bli två ofodrade kappor istället för en.


Till dagens kappa fattas nu bara knappar eller hyskor. Måste till Ohlssons tyger  med kappan och se vad de har att erbjuda som skulle passa bra.


Blev igår kväll färdig med de färgglada tights/leggings jag klippte förra helgen. 

 

Det bidde ett par gröna, ett par röda, ett par blå och två par vita med svart mönster.

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards