Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Skriker, svär & gråter panikartat

Av Ann-Sofi Forsman - 14 april 2012 06:38

Besöket hos mamma på sjukhuset var... omtummlande. Till en början var hon lugn och drog lite på sina läppar för att visa ett leende. Jag hade med mig jordgubbar och nutella och hon fick smaka men fick bara i sig 1/4 av gubben.


Min styvpappa hade inte hunnit med att äta något alls på hela dagen, så han passade på att gå iväg för att få i sig något i magen. Efter han varit borta från mamma si så där 10 minuter började hon få panik och varken jag eller assistenten klarade av att lugna ner henne. Hon skrek och slogs med vevade med armar och ben och var flera gånger på väg ur sängen trots "stängslet". Vi gjorde vad vi kunde för att båda skydda henne från att göra illa sig själv och oss. Ass fick kalla på personal så vi kunnde försöka få något lugnande MEN det tog tid. Jag frågar om mamma vill ha en kram, jag säger att jag förstår att hon är arg, jag frågar om vi ska vara arg tillsammans och vi skriker ordet F*N tillsammans. Det blir bara sekunder av avslappning innan hon blir än mer arg. Styvpappa hann komma tillbaka innan någon sköterska kom och vid hans närvaro varvade hon ner.


Han får oftast inte vara borta från henne utan att hon blir så här. Hon kan få dessa ilskna utbrott även om han är vid hennes sida men då inte lika ofta. Det blev middagsdags för henne och vi tänkte att hon behövde miljöombyte men i matsalen var det på tok för ljust och mamma klarade inte av att en annan patient satt bakom henne och pratade med oss. Det blev inte många tuggor. Tillbaka på hennes rum förstod vi att hon behövde på toa och jag började röra mig hem, men var strax tillbaka då jag upptäckte attt jag glömt min handväska. Ett till utbrott var på gång. Läkaren gjorde just då sin rond också. Vi fick hjälpas åt att hålla henne så läkaren kunde lyssna på hennes hjärta. När hennes slag och sparkar började avta backade vi så hon fick vara för sig själv en stund och lugna ner sig. Då kom tårarna. Hon grät hejdlöst. 


Vi förklarade för henne, som vi gör varje gång. Det är okej. Du får vara arg. Det är ingen som blir arg på dig för det. Vill du kanske ha en kram? Mamma nickar och vi upprepar proceduren ett par gånger så är hon till slut lugn igen. 


Jag kramar min mamma så ömt och säger Mamma jag älskar dig mest i hela världen. Du är världens bästa mamma. Mamma ler, jag ler och vi får varsin tår som tränger ut ur ögonvrån.

 
 
Ingen bild

Erika

14 april 2012 08:01

Så bra att ni har varandra och stöttar varandra. Svårt att sätta sig in hur det skulle kännas :-(. Sänder er många varma goa kramar.

 
AnetteJ

AnetteJ

14 april 2012 08:24

Kikade in hos dig o fastnade i läsningen ! Inte kul när ens mamma är sjuk !! Vet hur det känns .
Kram på dig

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

14 april 2012 09:12

Tråkigt att höra om din mamma, det är inte lätt när ens föräldrar eller anhöriga är sjuka, Kram

http://mariesvovvar.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

14 april 2012 10:01

Gråter när jag läser. Så svårt för din mamma och så svårt för er övriga.Att stå bredvid är bland det svåraste som finns och att orka visa tålamod och villkorslös kärlek i såna situationer när man inte når fram är värd all beundran. Kan bara min medkänsla med er och be för er. Hoppas den här dan inte blir lika svår Kramar

http://ruach.blogg.se

 
Ingen bild

lena mullin

14 april 2012 13:34

du gillade min och nu gillar jag din ,,, en rörande blogg som jag kommer fortsätta läsa . Du är beundransvärd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards