Mitt liv kanske ditt

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Änglamakerskan

Av Ann-Sofi Forsman - 4 april 2012 21:15

Det tog tid = 15 timmar och 7 minuter men nära 3 veckor att lyssna färdigt på Änglamakerskan av Camilla Läckberg.

 

Via Storytel har jag lyssnat på den när jag åkt fram och tillbaka på arbetet. Då torde matematikern räkna ut att det borde ha tagit mig mindre än två veckor att lyssna på den då jag kör bil 2 timmar per dag och arbetar 5 dagar i veckan.


Jag blev tvungen att lyssna om och lyssna om på delar av de 7-8 första timmarna... Betyder det att boken var bra eller dålig??? Och mitt svar blir både och.


Klicka på bilden så kommer du till boken som ljudbok på Storytel.


 

Sammanfattningsvis så var boken trots omlyssnat helt okej, ja, faktiskt riktigt bra. MEN det tog många timmar att riktigt hänga med. Had jag varit beredd på att boken skulle redan i början hoppa mellan olika personer och olika tider hade jag kanske inte behövt spela om många av kapitlen. 


Det blev liksom: Jaha och vem är Leon då? Och vem var han och vad har hon med händelseförloppet att göra och vem var nu hon och vem var han och vem tusan handlar det om egentligen? 


 


När lite mer än halva boken spelats upp för mig hade jag någorlunda koll på alla personer och sidohandlingar m.m OCH då blev boken riktigt bra och spännande och den var då svår att lägga ifrån sig.


Bokens huvudperson är Ebba. Det kan vara bra att veta :) Och boken pendlar i tid för att vävas ihop med nutid. Mellan raderna handlar den om hur viktigt vår historia är och om arvssynden MEN huvudhandlingen är att det under ett påsklov på en internatskola spårlöst försvinner en familj. En påskmiddag är uppdukad och påbörjad i matsalen men alla är borta utom Ebba som då bara är ett år. Pojkarna som är kvar på skolan under lovet är ute och fiskar makrill. Har familjen blivit utsatt för något brott eller försvunnit frivilligt? Varför är den lilla flickan kvar? Gåtan har aldrig fått någon lösning och flera år senare återvänder Ebba med sin man till skolbyggnaden för att börja om på nytt - deras barn har dött och de behöver något att sysselsätta sig med för att inte gå ner sig i sorg. De tänker sig att den gamla skolbyggnaden kan vara ett projekt som hjälper dem genom sorgen och åter finna tillbaka till varandra. de tänker renovera stället och ha någon form av verksamhet där.

     Det är nu det börjar hända saker. Någon försöker döda eller skrämma Ebba och det gamla fallet tas upp på nytt. På sidan om detta får du följa flera olika personers liv - allt från polisernas till de pojkar som gick på skolan, till... ja allt vet vad... 


Jag ttror att jag hade gett upp redan efter något kapitel om jag hade läst boken SÅ jag är glad att jag lyssnade på den, för den finns kvar än trots att jag nu börjat lyssna på en ny bok. Jag rekomenderar Änglamakerskan skarpt. Den är bra , men har du möjlighet så lyssna på den.


Uppläsare är Katarina Ewelöf

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi Forsman - 9 maj 2012 06:29

Jag, då har man varit hemma från jobbet två dagar och inte orkat annat än att vila, dusch, sova, suttit framför dator och då också bytt bloggportal tillbaka till Blogger.   Jag har inte hunnit flytta alla inlägg, men jag gör det eftersom jag hinn...

Av Ann-Sofi Forsman - 8 maj 2012 22:11

Jag var med och tävlade om att bli veckans blogg HÄR och det gick ju vägen :)     Kul, kul, för annars är det inget vidare att vara sjuk. Magen har också fått sig en sväng för självklart räckte det inte med enbart feber, huvudvärk och halsont. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 21:00

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra   jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 18:38


Fick precis ett mejl från Bubbelroom. Detta är så snyggt! Kolla själv:       Kjolen blev min favorit. ...

Av Ann-Sofi Forsman - 7 maj 2012 14:56


Dagens outfit: TÄCKE, KUDDE & FILT i soffa/säng/soffa. Jag låtsas att mina täcken & kuddar är så här vita och fina:   men sova ska väl vara läkande. ...

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards