Mitt liv kanske ditt

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Ann-Sofi Forsman - 5 maj 2012 21:04

Idag är det 5:e maj och mammas 64-årsdag. Jag hade hoppas och önskat henne en toppendag med många korta besök. Så blev det inte.


Jag, min prins och min svärfar kom och gratulerade henne mitt på dan. Min allra käraste syster har ont i halsen och halsont vill vi inte ge mor så Sis fick inte komma på lilla mors dag. 


Efter... 


DATAKRASCH!


Det är nog inte meningen jag ska göra ett inlägg ikväll. På arbetsdatorn svarar inte programmen, på min stora dator segar allt och nu har jag tagit fram min lilla laptop men den stängdes av bara så där - men nu fick jag igång den igen. Helt klart är det ett tecken på att jag ska skriva om mors dag en en annan dag.


Jag vill bara säga:


Krama er mamma med hela ert hjärta, be om förlåt för alla dumheter du gjorde som liten och våga känna att du älskar din mamma. Gör det NU eller så snart du kan och gör det om och om och om och om igen!


Jag önskar att jag hade gjort det mycket tidigare i livet, mycket, mycket tidigare...

Av Ann-Sofi Forsman - 5 maj 2012 11:16

Selena Gomez  har rekomenderat örhängen från FiAZ:



Och de är ju sååå fina!


Klicka HÄR så kommer du direkt till dem 

Av Ann-Sofi Forsman - 5 maj 2012 11:00

Ja, det är frågan jag funderar och rullar runt på.


På fredag får vi nycklarna till lägenheten vi köpt och måndagen därpå kommer hantverkare och der ska spackla och slipa väggarna i hall, kök, mitt arbetsrum, sovrum, vardagsrum, Viktors sovrum och allrum, samt måla alla tak. Sen ska en annan slipa golvet i vardagsrummet och sovrummet, samt eventuellt i mitt arbetsrum. När detta är klart ska vi snabbt som tusan in med allt från huset och samtidigt städa ut.


Frågan jag brottas med nu är vad kan jag förbereda bäst, hur...


Vi har packat ihop böcker och sånt vi kan avvara ett halvår eller mer, vinterkläder etc och magasinerat det. Vi har tömt vinden och sorterat i loppishög, slänghög och magasinhög. Vi har röjt och gjort samma sortering av garaget. Var ska jag börja nu? Rensa och packa allt som finns i våra byråer av spel, filmer, viktiga papper, pärlor, tidningar, bra-att-ha stoff? Eller är det smartare att börja med annat?


Vi planerar en loppis första helgen i juni med en kombinerad utförsäljning av stoff från FiAZ, så vart lägger vi sånt medan vi flyttar annat. Oj wojne kojne vad göra nu?


Beställa garderober kanske? Tapeter och färg är beställt, ta tag i byrålådorna? köksskåpen? Linneskåp? Nej jag vet inte vad...


Tror jag åker över till mor. Hon skulle jag behövt nu, som hon var förr - frisk och kry & full av energi.


Men jag fixar nog till mig lite nu och åker över och firar hennes födelsedag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Läs min blogg, här kan du följa mitt liv ~ som kanske speglar ditt...

Den handlar om mode, lust och kreativitet, sorg glädje, frustration, shopping, dagens outfit och ett & annat tips, vardagliga händelser som jag skriver om med glimten i ögat och ibl

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Kategorier

Bloggar du MÅSTE besöka

Länkar

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Hitta bloggen

Arkiv

RSS

Skriv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards